Происшествия

10 Лет Спустя

21 марта: Ten Years After have unveiled their new line-up, which includes bluesman Marcus Bonfanti and veteran bassist Colin Hodgkinson.

The announcement comes after the departure of guitarist Joe Gooch and original bassist Leo Lyons, who decided to turn their attentions fully to their other band, Hundred Seventy Split.

Bonfanti, whose most recent release was last year's Shake The Walls, says he's honoured to take the place originally occupied by the late Alvin Lee before the guitarist/singer left the band in 2003. He says: "I will of course continue to tour with my band as well, but I'm really looking forward to the opportunity of playing with these great musicians, and honouring the memory and genius of Alvin and the body of music he created with the band."

Remaining founder members Ric Lee (drums) and Chick Churchill (keyboards) say TYA's legacy has been secure with the addition of Bonfanti and Hodgkinson, the latter known for his stints with Alexis Korner, the Spencer Davis Group, Jon Lord's Blues Project and the British Blues Quintet, among others.

They report: "We've been rehearsing solidly for the last few weeks with Marcus and Colin, who, apart from being tremendous musicians, are really good guys. Not only is Marcus a fabulous singer, he plays terrific guitar, slide guitar and a mean harmonica, so the new band is very fresh and retains the TYA high energy.

"We know we're going to have a lot of fun when we hit the road. We've delved deep into the catalogue to do songs that many of you requested over the years but we somehow never got around to playing – I Say Yeah, Standing At The Station, Gonna Run, Nowhere To Run and Sugar The Road."

TYA will record some videos of the new line-up in action later this month, followed by a European tour in May

Жизнерадостный чернокожий паренек с комплекцией любителя плюшек - самая что ни на есть отчаянная и чуть ли не последняя надежда ветеранов черного блюза на новое поколение. Другие говорят, очередная, ибо блюз неисчерпаем

К Симондса остаются сильные, не растраченные козыри – неистощимый талант гитариста и способность композитора конструировать на основе старинного блюза и брит/блюза новые темы.  Ну, нет великого голоса у Кима, и он спокойно напевает/проговаривает тексты, а затем бросает в бой свою подвывающую и не растратившую сил гитару

“Кобылка рокабилли” взялась за блюз? Why not?! Она исполняет его по-своему, и вы найдете здесь, конечно, рокабилли, а также свинг и буги. От этого пластинка становится только любопытнее.

Начнём с замечания, необходимого блюзовому ресурсу: 13-й по счету альбом выдающегося деятеля современной американской поп/музыки увёл его максимально далеко от дельта-блюза. Кевин Мур уже  высказывался на эту тему, дескать, хочется поиска, а удалённость от корней преувеличена. Однако что есть, то есть – блюзом тут пахнет очень слабо. Зато утонченная, почти акустическая americana Кеба Мо сделалась ещё более изысканной. Так или иначе, альбом к началу августа провёл блюзовом чатре БИЛЛБОРДА уже 2 месяца

Альбом-пиратка «I Can’t Loose» (1997) был бестселлером на толкучке, бушевавшей в парке вокруг клуба Горбунова

Подписка на новости
Работает без перезагрузки страницы