Происшествия

Немет

John Németh (born 1976) is an American electric blues and soul harmonicist, singer, and songwriter. He has recorded seven albums since 2002, having also backed Junior Watson and Anson Funderburgh. Németh had  developed into a top-notch blues harmonica player.

Németh was born in Idaho, United States and grew up in Boise. After singing at his local church, Németh played in local groups in his teenage years, and later formed Fat John & the 3 Slims with his friend Tom Moore. He toured and performed regularly working between five and seven nights a week for almost a decade.

By 2000, Németh was supplying backing to Junior Watson, and separately fronting his own band known as The Jacks. In 2002, he self-published the album, The Jack of Harps. His debut solo effort, Come and Get It, followed in 2004. The same year, Németh relocated to Oakland, California. Gaining more experience, he temporarily replaced Sam Myers in Anson Funderburgh's backing band in 2005 and 2006.

In 2006, he signed a recording contract with Blind Pig Records. Magic Touch, which was produced by Funderburgh and had Watson as a guest musician on several tracks, was issued in 2007.[1] Living Blues stated "Magic Touch gives hope that the blues will survive." The release saw Németh nominated for a Blues Music Award in the 'Best New Artist Debut' category. Németh also appeared on Elvin Bishop's The Blues Roles On album (2008), which was nominated for a Grammy Award in the Best Traditional Blues Album category.[5] Németh performed at the Blue Bear Live III concert on May 9, 2008 at the Great American Music Hall, to benefit the Blue Bear School of Music. Németh's next release, Love Me Tonight (2009), reached number 6 in the Billboard Top Blues Albums Chart.

Németh's fourth solo release, Name the Day! was released in 2010. It equalled the achievement of Love Me Tonight by peaking at number 6 in the Billboard Top Blues Albums Chart.

Жизнерадостный чернокожий паренек с комплекцией любителя плюшек - самая что ни на есть отчаянная и чуть ли не последняя надежда ветеранов черного блюза на новое поколение. Другие говорят, очередная, ибо блюз неисчерпаем

К Симондса остаются сильные, не растраченные козыри – неистощимый талант гитариста и способность композитора конструировать на основе старинного блюза и брит/блюза новые темы.  Ну, нет великого голоса у Кима, и он спокойно напевает/проговаривает тексты, а затем бросает в бой свою подвывающую и не растратившую сил гитару

“Кобылка рокабилли” взялась за блюз? Why not?! Она исполняет его по-своему, и вы найдете здесь, конечно, рокабилли, а также свинг и буги. От этого пластинка становится только любопытнее.

Начнём с замечания, необходимого блюзовому ресурсу: 13-й по счету альбом выдающегося деятеля современной американской поп/музыки увёл его максимально далеко от дельта-блюза. Кевин Мур уже  высказывался на эту тему, дескать, хочется поиска, а удалённость от корней преувеличена. Однако что есть, то есть – блюзом тут пахнет очень слабо. Зато утонченная, почти акустическая americana Кеба Мо сделалась ещё более изысканной. Так или иначе, альбом к началу августа провёл блюзовом чатре БИЛЛБОРДА уже 2 месяца

Альбом-пиратка «I Can’t Loose» (1997) был бестселлером на толкучке, бушевавшей в парке вокруг клуба Горбунова

Подписка на новости
Работает без перезагрузки страницы