Происшествия

Нико

~Nicko Christiansen was born in 1950 in the Hague at the seaside of West Holland. He started to accompany himself on the guitar, mainly songs of Little Richard, Chuck Berry and Bill Haley when he was eleven. In 1965 he met his music partner and friend John Lagrand the harmonica player and they formed the blues duo Indiscrimination. Afterwards, singer songwriter Leo Unger introduced them to the jazz and blues scene of Holland and a year later (1966) they made their first single record, accompanied by the most famous band of the Hague then, the Q65. Then John and Nicko created the Band Livin' Blues, together with Ted Oberg, also with Cesar Zuiderwijk (Earring), Henk Smitskamp (Shocking Blue, The Motions), followed by Ruud van Buuren (Group 1850, Long Tall Ernie) and Johnny Lejeune. Three hit records and 5 albums were released with the help of producer Jaap Eggermont (1970) followed by tours in Europe until 1975, when the band split up.

Highlights were the Dutch tour with Peter Green's Fleetwood Mac, the Jazz and Rock festival in Palermo, with names like Ella Fitzgerald, Collosseum and Deep Purple. When this band split up in 1975, it was directly succeeded by a second Livin' Blues where Nicko was a singer sax player in all combinations of the band. Later highlights were the Music and Harmony event in the Ahoy where they jammed with Steve Lukathor (Toto) and Ad Van Den Berg. And after the millennium change the band toured in Europe and the Jakarta Blues festival in Indonesia with the help of manager Ruud Jansen. Nowadays this legendary formation still plays their blues –boogie-rock and shuffle style on numerous stages. In 2008 Livin' Blues Xperience received the Dutch National Blues Award and were voted best international blues band in Poland. Their current repertoire consists of Livin' Blues-classics and contemporary funky blues and blues rock songs, their shows are sensational and reflect their boundless energy which sets audiences on fire time after time.

Жизнерадостный чернокожий паренек с комплекцией любителя плюшек - самая что ни на есть отчаянная и чуть ли не последняя надежда ветеранов черного блюза на новое поколение. Другие говорят, очередная, ибо блюз неисчерпаем

К Симондса остаются сильные, не растраченные козыри – неистощимый талант гитариста и способность композитора конструировать на основе старинного блюза и брит/блюза новые темы.  Ну, нет великого голоса у Кима, и он спокойно напевает/проговаривает тексты, а затем бросает в бой свою подвывающую и не растратившую сил гитару

“Кобылка рокабилли” взялась за блюз? Why not?! Она исполняет его по-своему, и вы найдете здесь, конечно, рокабилли, а также свинг и буги. От этого пластинка становится только любопытнее.

Начнём с замечания, необходимого блюзовому ресурсу: 13-й по счету альбом выдающегося деятеля современной американской поп/музыки увёл его максимально далеко от дельта-блюза. Кевин Мур уже  высказывался на эту тему, дескать, хочется поиска, а удалённость от корней преувеличена. Однако что есть, то есть – блюзом тут пахнет очень слабо. Зато утонченная, почти акустическая americana Кеба Мо сделалась ещё более изысканной. Так или иначе, альбом к началу августа провёл блюзовом чатре БИЛЛБОРДА уже 2 месяца

Альбом-пиратка «I Can’t Loose» (1997) был бестселлером на толкучке, бушевавшей в парке вокруг клуба Горбунова

Подписка на новости
Работает без перезагрузки страницы